Etykiety

piątek, 8 lutego 2013

KAKAO RYŻOWE




Czasem po prostu trzeba spróbować czegoś nowego. Nosiło  mnie od chwili, gdy dowiedziałam się, że mleko roślinne wcale nie musi być tylko z soi. Ale jak to?  Ano tak to... prosto, choć może niezbyt szybko. Przepis od znajomej, która pokazała mi drzwi z napisem 'weganizm' i teraz buszuję po przepisach na tyle innych od tych, które znałam, że na pewno część z nich wypróbuję;) Wracając jednak do tematu - efekt...specyficzny, ale eksperyment uważam za udany. Może tradycyjnego kakao nie przegoni z naszego repertuaru, za to na pewno bije je na głowę konsystencją. I jest kapitalnym rozwiązaniem dla rodziców, których dzieci zwykłego mleka pić nie mogą;)


Potrzebujemy:
  • 4 łyżki ryżu
  • 2 litry wody
  • 3 łyżki cukru trzcinowego (może być zwykły, może być miód, albo czym tam kto lubi sobie dosłodzić;) )
  • 3 łyżki gorzkiego kakao 
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/4 łyżeczki kardamonu
Działamy:
  1. Ryż zagotowujemy w lekko osolonej wodzie i gotujemy 2-3 godziny (w zależności od ryżu jaki wybraliśmy, ja miałam zwykły biały, więc 2 godziny w zupełności wystarczyły).
  2. Zdejmujemy garnek z ognia i dodajemy pozostałe składniki - miksujemy - i jest:) Wg mnie lepsze na gorąco, ale są tacy, co i na zimno im smakuje...w każdym razie na zimowy wieczór jak znalazł.

2 komentarze:

  1. Fajny patent, nie wiedziałam, że tak można :) Faktycznie to dobra alternatywa dla dzieciaków z nietolerancją laktozy. Tylko zastanawia mnie, czy na pewno trzeba solić ten ryż?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie wiem:) Tak było w podanym mi przepisie, więc jak zwykle gdy robię coś pierwszy raz - trzymałam się przepisu. Na pewno nie czuć soli w efekcie końcowym. Będzie trzeba spróbować i bez soli...ale to następnym razem:)

      Usuń