Etykiety

niedziela, 3 czerwca 2012

LECZO


Ja wiem, że to jeszcze nie pora. Że jeszcze na leczo stanowczo zbyt wcześnie. Ale ja nic na to nie poradzę. No zachciało mi się tak strasznie, że po prostu musiałam zrobić. No i zrobiłam, hehe:D Pyszne. Nie bez kozery mi się chciało. Ja wiem, że rodzajów lecza tyle ile kuchni w Polsce. Moje nie jest jakieś wyjątkowe, po prostu mi smakuje, dlatego się nim dzielę. A i tak każdy pewnie zrobi po swojemu:)

Potrzebujemy:
  • 2 papryki (najładniej się chyba prezentuje połączenie czerwonej i żółtej)
  • 2 małe cukinie
  • 1 cebula
  • 6 pieczarek
  • puszka pomidorów
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1/2 łyżeczki chilli
  • sól do smaku
  • olej
Działamy:
  1. Paprykę oczyszczamy z nasion i kroimy w kostkę. Również w kostkę kroimy cebulę i umyte pieczarki. Podsmażamy na oleju. Gdy papryka zmięknie trochę przerzucamy do garnka (chyba że ktoś posiada odpowiednio głęboką patelnię, ja nie mam).
  2. Zalewamy pomidorami. Dodajemy obraną i pokrojoną w kostkę cukinię. Gotujemy na maleńkim ogniu, aż wszystkie warzywa zmiękną.
  3. Doprawiamy przyprawami i voila :) Ledwo mi się do zdjęcia uchowało:)

6 komentarzy:

  1. uwielbiam leczo!!!! jak sezon na papryke sie zaczyna to robie je baaardzo czesto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam, a jeszcze jak cukinia... super ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę robić dziś:)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszności! :) Czekam na swoją cukinię, bo lubię w takiej wersji

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie Ci wyszło :) W ten weekend znowu zrobię :P Zapraszam do spróbowania też mojej wersji - http://leczo.net.pl :)

    OdpowiedzUsuń