Etykiety

czwartek, 8 marca 2012

SOS SZPINAKOWY



Jeden z przepisów, który przywędrował do mnie na zasadzie.... 'a to jak masz bloga, to ja ci dam fajny przepis'. Od lorda z Whitestoku :)  Lord podał, ja wypróbowałam weryfikując nieco pod siebie... i wyszło pysznie:) Sos gęsty, zieloniutki - prezentuje się ślicznie, a smakuje równie dobrze jak się prezentuje. Ja podałam z makaronem i kawałkami kurczaka, ale do ryżu i indyczki pasowałby równie dobrze. Polecam wypróbować, zwłaszcza jeśli ktoś lubi szpinak (Popeye miał rację polecając go wszystkim dzieciom... dobre to:) ).


do Popeyowych czarów potrzebujemy:
  • 400 g szpinaku mrożonego
  • 2 małe cebule
  • 100 g fasolki szparagowej
  • 3 ząbki czosnku (ja nie miałam, więc dodałam 1,5 łyżeczki czosnku granulowanego)
  • 150 g serka topionego gouda
  • 1/3 szklanki mleka
  • 1,5 łyżeczki Ziół Małgorzaty (lub Vegeta do smaku)
  • sól
  • pieprz
  • 1/2 łyżeczki bazylii
  • masło

gdyby Popeye robił sos, to by:

  1. Cebulę podzielił na 4 części i pokroił na średnie plasterki. Jeśli fasolkę miałby świeżą, to pokroiłby na 3 części, z puszki lub mrożoną wrzuciłby taką, jaką już dla niego przygotowano. Cebulę wraz z fasolką zarumienił na maśle.
  2. Do cebuli i fasoli dodał szpinak i smażył do odparowania szpinaku wraz z czosnkiem (rozgniecionym przez praskę lub dosypanym, w zależności od wersji).
  3. Dodajemy serek topiony, mleko i przyprawy, mieszamy aż wszystkie składniki ładnie się połączą. I voila:) Mamy sos, a z czym go chcemy zjeść, to już nasza inwencja twórcza:) 
  4. W mojej wersji sos jest bardzo gęsty, możemy dodać 2/3 szklanki mleka, jeśli ktoś woli rzadszy.



6 komentarzy:

  1. Jak szpinaku nie lubię, tak tego sosu bym spróbowała! Tylko, czy urosną mi takie mięśnie jak Popeye'owi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przetestowałam na sobie... nadal nędzne, chude łapki, a nie puszki po szpinaku zamiast bicepsów, więc jest bezpieczny:)

      Usuń
  2. Lubi? Ja uwielbiam szpinak :) W każdej postaci. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam , świetny jest !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. fiut ci urośnie jak Papajowi.

    OdpowiedzUsuń