Etykiety

środa, 1 lutego 2012

TRÓJKĄTY SEROWE



Odkryte przez przypadek i nawet nie wiem gdzie. Gdzieś w sieci parę latek temu. W czasach, gdy jeszcze miałam z kim grać w rpg. Po wielu bojach udało się ustalić termin spotkania, Vilcan i Sandia przyjechali, ale przecież nie można się przenosić w świat wyobraźni przy pomocy magii słów i kostek, mając jednocześnie pusty żołądek. No i tak jakoś w oczy wlazły te trójkąty. Proste i szybkie... w równie łatwy sposób zniknęły. A na pewno zniknęły jeszcze szybciej, niż ja je robiłam. Ale nadal uważam, że to dzięki nim rozwiązaliśmy zagadki i zaglądaliśmy do sarkofagów bez chęci ogryzania jakiegoś gnata, a jedynie chcąc znaleźć skarb;)

Do czarów potrzebujemy:

  • 4 łyżki schłodzonego masła
  • 225g mąki pszennej
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 125g startego żółtego sera
  • 150 ml chłodnego mleka
  • 2 łyżki oregano
  • sól, pieprz, słodka papryka

Abrakadabra:

  1. Suche składniki wrzucamy do miski i rozcieramy w palcach razem z masłem.
  2. Dodajemy mleko - nie wszystko na raz, tyle, żeby zyskać ciastowatą konsystencję, którą możemy zagnieść.
  3. Na oprószony mąką blat stołu dajemy ciasto i robimy z niego okrągły placek gruby na ok. 2,5 cm
  4. Dzielimy koło na 8 części i każdą z części przenosimy na wyłożoną papierem do pieczenia blachę.
  5. Kawałki smarujemy mlekiem i posypujemy papryką.
  6. Pieczemy w 220ºC przez 10-15 minut (aż uzyskamy przyjemny, złoty kolor).
  7. Po zjedzeniu wycieramy łapy, żeby nie pobrudzić kart postaci;)

4 komentarze:

  1. Wygląda i brzmi przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej! Ojej! Ojej! - jakby ktoś nie wiedział skąd hałas i tupanie, to Sandia cieszy się właśnie jak dziecko...
    Sylwiaaaaa a zrobisz miiii... ja wiem, że przepis i Bozia rączki dała ale... zroooobiiiiisz???

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wiem. A ty wiesz, że Sandia trójkąty może dostać tylko na zasadzie barteru?:P Szykuj sesję;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A u nas były serowe serduszka ;)

    OdpowiedzUsuń