Etykiety

wtorek, 21 lutego 2012

MUFINKI ULTRACZEKOLADOWE



Pewnie wspominałam nie raz i nie dwa razy, że należę do grona szacownych uzależnionych od czekolady. W każdej formie. O każdej porze. Czasem zastanawiałam się jakim cudem w cukierniach potrafią mieć słodkości z tak pysznym, leciutkim, czekoladowym kremem... no jakim się pytam?! Nadal nie wiem. Ale zainspirowana mufinkami na guinessie postanowiłam zakasać rękawy i spróbować:) Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. I na pewno przebił wszystkie cukiernicze cudeńka jakich do tej pory miałam okazję skosztować. 

Ingrediencje na ciasto:
  • 250ml ciemnego piwa (ja miałam portera)
  • 250g masła
  • 75g kakao
  • 350g cukru (ja dałam 325g)
  • 140ml gęstej, kwaśnej śmietany
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 275g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
Czarowanie ciasta:
  1. Piwo wlewamy do sporego garnka. Dodajemy masło i podgrzewamy, aż masło się roztopi. Ściągamy garnek z kuchenki, dodajemy cukier i kakao.
  2. Osobno ubijamy jajka, śmietanę i cukier waniliowy. Dodajemy do przestudzonego garnka z piwem i mieszamy.
  3. Mąkę przesiewamy razem z sodą do garnka - wymieszać, by składniki się połączyły.
  4. Pieczemy w foremkach mufinkowych ok. 20 min w 180ºC
Ingrediencje kremowo-ozdobnicze:
  • 300 ml słodkiej śmietanki
  • 150g gorzkiej czekolady
  • olejek rumowy
  • konfitura wiśniowa
Czarowanie kremu:

Śmietankę mocno podgrzewamy i dodajemy do niej posiekaną czekoladę oraz olejek. Mieszamy, żeby się rozpuściła i studzimy (najlepiej jak ostygnie dać jeszcze na 2 godziny do lodówki). Mocno schłodzoną masę ubijamy i niniejszym mamy pyszny krem. Babeczkie dekorujemy kremem i przysłowiową wisienką. 


3 komentarze:

  1. nono! Muffinki + piwo! Zdaje się, że to idealne połączenie :)
    Znając moją miłość do muffinków na pewno spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hehe... nawet jak nie jest idealne, to ręczę, że pyszne;)

    Kochasz muffinki....daj przepis na najukochańsze wg ciebie:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Muffiny Sylwii - jednym słowem mówiąc "MARZENIE" - jak robiłam 2x troszeczkę zmodyfikowałam rodzaj piwa i masę. Użyłam piwa "Karmi" o smaku kawowym i zrobiłam masę cytrynową - też ciekawie smakowało :)

    OdpowiedzUsuń