Etykiety

niedziela, 26 lutego 2012

BUŁKI Z PESTO



Czasem jest tak, że człowiek ma na coś ochotę. Na coś kalorycznego i pysznego... na hamburgera... na pizzę.. na hot-doga? Sam właściwie nie wie na co, ale na pewno na jakiś śmieciowe jedzenie. I ja tak tego dnia miałam. I wreszcie podjęłam decyzję... będzie pizza! I zrobiłam ciasto na pizzę, a kiedy otworzyłam lodówkę w poszukiwaniu czegoś, co na to ciasto mogłabym rzucić mój wzrok padł na słoiczek pesto. Hm... i tak powstały bułki z pesto i wcale mi pizzy nie brakowało:)



Ciasto na pizzę, ale na bułeczki:

  • 3 szklanki mąki
  • kostka drożdży (10 dag)
  • 6 łyżek oliwy
  • 200 ml ciepłej wody
  • sól, cukier
A do bułeczek jeszcze trzeba:
  • słoiczek pesto
  • tarty żółty ser
  • roztrzepane jajko

Przygotowanie:
  1. Rozrabiamy drożdże cukrem i odrobiną ciepłej wody. 
  2. Wszystkie składniki wyrabiamy razem i pozostawiamy do wyrośnięcia (ja skorzystałam z czarów miski tupperware, więc nie musiałam czekać 40-50 minut, aż mi ciasto raczy urosnąć:) ). 
  3. Rozwałkowujemy ciasto na prostokątny placek (z podanej ilości mąki powstały dwa placki) i smarujemy pesto, posypujemy serem. 
  4. Przygotowane placki zwijamy w roladę i dzielimy na bułeczki. 
  5. Bułeczki smarujemy jajkiem i wkładamy do rozgrzanego piekarnika. Pieczemy, aż nam się ładnie zrumienią.

5 komentarzy:

  1. Myślałam, że jak mąkę pożyczałaś, to właśnie na nie;p A tu... no nic, pożyczę ci jeszcze raz mąkę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha! I wcale nie takie śmieciowe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ej, ej mąkę Ci oddałam, wiec masz 1/8 składników zapewnioną :)

    zaczynaj, aby na wieczór były gotowe :) :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Skąd Ty bierzesz te pomysły??? :) Odkąd pierwszy raz zrobiłam bułki z pesto to teraz są u nas na porządku dziennym - domownicy aż się upominają :D PYCHA!!!

    OdpowiedzUsuń